ישנם הרבה סוגים של הלוואות – כדאי לדעת מהם

אז למה אנשים לוקחים הלוואות?

רמת החיים ממשיכה לעלות ולעלות ואנשים מרווחים היום סכומים גבוהים בהרבה ממה שהי

מרוויחים פעם. עם זאת, הסכומים של המוצרים שנמכרים היום ועלויות של החיים בכלל הפכו להיות

כמעט בלתי אפשריים מבחינת היחס בין העלות של דברים לעומת המשכורות במשק.

בגלל שאנשים רוכשים הרבה יותר מהכסף שהם מכניסים הם נכנסים למינוס אשר הריבית עליו היא גבוהה ולכן הרבה פעמים הם נאלצים לקחת הלוואות לצרכים שונים. יש אנשים שצריכים לסגור את המינוס ויש כאלה זקוקים לעזרה לרכישת רכב. יש כאלו שצריכים עזרה בלימודים.

ההלוואות הכי נפוצות שיש הן בשביל בית. שאיפתו של כל אחד היא בסופו של דבר שיהיה לו בית משלו – זה הנכס היקר ביותר שיש לאנשים והם מוכנים להיכנס למסגרת של התחייבות כלכלית אשר נמשכת לעיתים גם שלושים שנה כדי שבסופו של דבר יהיה להם בית משלהם.

הלוואות מסוג כזה הן ההלוואות המסוכנות ביותר עבור הבנק כי בעצם הוא זה שמממן את הרכישה של הנכס (בית או דירה) ולוקח על עצמו סיכון שהלווה לא יעמוד בתשלומים. על מנת לאבטח את המשכנתא, האנשים הלווים נדרשים לעשות גם ביטוח למשכנתא ואז הם משלמים עוד סכום אשר מטרתו היא לאבטח את הבנק על כך שהם ישלמו את התשלום על הדירה במלואה או אם חס וחלילה יקרה להם משהו יהיה לבנק מאיפה להיפרע.

חשוב מאוד לשים לב לאותיות הקטנות כאשר רוצים להיכנס לכל העולם של הלוואות. הגופים הפיננסיים יודעים איך לנסח את מסמכי ההלוואה כך שהדברים הפחות טובים יופיעו באותיות הקטנות ובשפה שרוב האנשים לא מבינים ולכן חשוב מאוד להקפיד לקרוא את האותיות הקטנות ולהיות זהירים בסוג ההלוואה שרוצים ליטול.

כאשר מדובר בהלוואות מהסוג הקודם  לרוב האנשים אין ברירה ויש פחות גמישות לגבי הבחירה אם ליטול אותה או לא (ככל שרוצים לקנות נכס נדל"ן) אבל כאשר מדובר על כאלה קטנות יותר, אפשר לפעמים לבחור לחיות יותר בצמצום לתקופה מסוימת ואז להימנע ממסגרת של הלוואה. כדאי תמיד לעשות תכנון מקדים על מנת להימנע מבחירות לא טובות של מסלולי הלוואה.